Ständig rädsla

Tänk att man inte kan ta en promenad utan rädsla. 
Mötte två unga män på en skogsväg, dom titta sig omkring typ som att "är de någon i närheten".  Trodde direkt att nu kommer jag bli rånad, våldtagen eller något annat som att dom skulle ta Olivia ifrån mig. Trodde direkt att dom skulle sätta en kniv mot mig någonstans och hota med att få mina pengar eller telefon. 

Men dom passerade. Kan det vart för det kom en person precis då? 

Pustade ut och gick extra snabbt därifrån. 

Mötte en annan person på ett ställe som såg suspekt ut, han rotade i sina fickor när han kom närmare, efter vad?  En kniv, en pistol?!  
Nä förmodligen bara efter sin telefon.. 

Allt detta på bara 1 timme, mitt på ljusa dagen. 

Ska man behöva vara ständigt rädd?!  Knappt våga gå ut, tänka sig för vart man går, vilka vägar man tar?  

Att gå ut på kvällen själv i mörkret finns inte för mig längre. Om det inte är till och från parkeringen. Men att ta sig en promenad ensam på kvällen, nooo way! 

Vart är världen påväg?  Man är inte trygg någonstans oavsett tid på dygnet... 
Förändring ja tack!!!! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tyvärr kommer oron bli ännu värre när man ska släppa sin stora barn i väg på egna äventyr bara att barnen ska åka buss eller gå på stan själv är läskigt för en mamma

2 Anonym:

// sara

3 Sara:

Är också alltid misstänksam när jag möter folk. Fruktansvärt stressande att ständigt gå och oroa sig för vad personen (som i 9 av 10 fall aldrig skulle göra något) kan tänkas hitta på. Hemskt att man ska känna så!! ❤

4 Mirre:

Jag känner också så, bruukar känna så efter att jag tränat och går hem eller går tidigt till jobbet på morgonen, visst man nojar väl lite väl, men ändå bra att vara uppmärksam

5 Alice:

det är så fruktansvärt att man aldrig kan känns sig säker..

6 Beatrice:

Usch, så läskigt! Klarar inte av mörkret heller, eller att gå ensam. Hjärtat bultar extra mycket när jag möter män på kvällar, usch!

7 Amanda Jona [SPONTAN]:

Det är verkligen hemskt att vi lever i en värld där man går omkring och är rädd för sina medmänniskor.

8 Kaisa:

Tråkigt att du känner dig rädd när du är ute :( Det ska inte behöva vara så.

Kommentera här: