Jävla nätter

Denna natt var FÖRJÄVLIG
Olivia har sen 2 månaders ålder vägrat napp och använder istället mig som napp, mitt bröst. 
Inte på dagarna längre men HELA nätterna. 
Inatt skrek hon så fort jag drog ut bröstet.. 
Jag är så trött så orkar inte gå upp så stoppar alltid tillbaka bröstet och då somnar hon direkt igen. Det är bekvämt att kunna göra så men min rygg orkar inte ligga som en ostbåge i längden. 
Att byta ut bröstet mot napp funkar inte.
 inatt fick jag nog, gick till slut upp och sövde om henne på pilates bollen och la sedan ner henne i sin säng. Höll väl 40 min sen skrek hon igen. Men då orkade jag inte gå upp igen.. 
Hungrig är hon inte för tre gånger inatt fick hon upp spyor i halsen så hon skrek ännu mer för hon liksom får knappt luft när det händer och hon blir helt hysterisk... 
Det handlar om snuttande och närhet. 
Men nu natten som kommer ska jag försöka orka göra en förändring.. Söva om henne utan tutten, prova ersättning en gång och kanske amma max 2 gånger. Att hon ska sova i sin säng, utan mitt bröst. 
Problemet är att hon gillar inte ersättning eller flaska. Ska iallfall göra ett försök. Annars får jag amma men då får hon bara äta sen sova vidare i sin säng. INGET snuttandet! 

Hur tror ni detta kommer gå?  Någon som haft samma problem?  Hur har ni gjort?!  

På dagen idag fick jag henne att somna i sin säng för första gången, utan att först få henne somna o sedan lägga ner henne där... 
La dit nestet, inte använt de på länge. La henne i nestet när hon verkade trött, sen skakade jag lite på nestet med hjälp av nestets handtag, samtidigt som jag nynnade en melodi.. Lite gnäll men inte alls som de brukar och till slut somnade hon. Gissa om jag var i chock??? 
Nu sover hon gott i sin säng igen och jag slappar på soffan, trött som ett as men glad ändå! :) detta blev ett långt inlägg, hoppas någon orkar läsa. 

Kommentarer:

1 Kaisa:

Vad jobbigt :/ När vi gick över från att mata lennox i sond/amning så använde vi till en början flaska vars "sug" är som att amma. Calma flaska tror jag den hette. Hon kanske tar en sån bättre eftersom det är samma sug som att amma? Sen efter det så gick vi över till vanlig flaska.

2 ida:

Ally var så! Snuttade nätterna igenom. Det gav sig inte förrän jag slutade amma :/ haha kul att höra va? ;)

3 Kaisa:

Vi har även såna fötter på spjälsängen som gör att den går att vagga. På så sätt kan jag ligga i sängen och vagga spjälsängen till han somnar med ena handen eller foten för den delen. Kanske Prova såna "fötter" om det går bättre att vagga henne till sängs. Dom köper man separat o sätter på benen bara.

4 linah:

men åh <3 hoppas de blir bättre!

5 Mirre:

Hört vissa som sagt samma, och en sa de fått tips från BVC att smyga in nappen istället för brösten på natten, alltså då hon ammat en stund och sedan smyga in napp.

Men vi hade även byssanlulltassar på sängen, det hjälpte faktiskt.

Hoppas att det flyter på i natt, men tror också som du säger att det är bara att bestämma sig för att nu får det vara nog och då kanske det blir ett par jobbiga nätter, sedan kanske hon finner sig om du står på dig och inte ger tutten, men VET, man är ju väck och man vill SOVA

Kommentera här: