Förlossningsberättelse

Vakna ca 02:40 22sep och kissa La mig och fick en värk. Kom ca 3 värkar sen va jag tvungen att göra nr 2. När jag torkade mig var de även lite blod i slemproppen som släppt i 1 veckas tid i omgångar.
03:45 en timme senare måste jag gå upp och äta och har denna timme fått ca 5 värkar.
04:20 måste göra nr 2 igen, värkarna fortsätter och gör ondare. Tar Alvedon och kan glömma mer sömn..
04:45 göra nr 2 igen
05;00 ringer och rådfrågar förlossningen får tipset att avvakta trots att de gör super ont och kommer regelbundet..
07:50 åkte vi in till fl 08:30 öppen 4 cm
Bada några timmar
Börja med lustgas ca 11:30
Eda sätts ca 13:00
Tog hål hinnorna 13:40
Var öppen 4-5 cm flera timmar men sen satte jag mig på bollen och vips så var jag öppen 10 cm. Sen börja de trycka på och varje värk tryckte kroppen henne ner. Sen var de äntligen dags att krysta, det tog ungefär 30 min tills hon var ute efter första krystvärken. Hon kom ut med huvudet uppåt istället för nedåt vilket brukar ta längre tld och vara svårare men jag fick beröm över hur duktig jag var och vilken grym krystningsteknik jag hade. 20:16 var hon ute 52 cm lång och 3930 tung, helt perfekt.  Från första värk till hon kom ut ca 18 timmar. Och robin var bästa stödet under hela förlossningen hade aldrig klarat de utan honom. 
 
Sen skulle moderkakan ut och då började mina komplikationer. Den ville inte ut hur mycket dom än tryckte, hur mycket jag än försökte krysta ut den. Den satt fast. Så dom kalla på läkare och skulle söva mig för att operera ut den. Läkaren blev sen som tur var för precis då kom den äntligen ut. Jag fick sys lite. Sen började det, jag blev yr och hörseln försvann. Fick syre ur mask, 3 olika dropp och dom höll på för att hålla mig någorlunda klar i huvudet. Efter många blodtryck osv så fick vi äntligen åka upp till BB. Men de gav sig inte. Jag sa åt dom flertals gånger att jag är jätte yr, svag, snabba och hårda hjärtslag, tungt att andas osv. Till slut började dom utreda. Blev en lång natt med många stick, blodtryck, puls o mycket annat. De visa sig att min puls var jätte jätte hög så dom gick vidare. En personal från akuten kom och gjorde ekg, en annan läkare kom och lyssna på hjärtat och bestämde att jag ska röntgas, massa blodprover tas och visar sig att jag har förhöjda vita blodkroppar i blodet vilket kan tyda på infektion så dom gav mig antibiotika. Kateter har jag även haft sen efter förlossningen för jag inte kan gå. Sen tar dom tempen på mig och jag har 38,3 i temp. Så dom ger mig massa febernedsättande. Får även en spruta i låret som va blodförtunnande. Aa hela natten sprang personer in o ut i rummet och gjordee massa olika tester. Hann sova ca 2 timmar. Sen halv 9 så var de dags för röntgen så dom kör ner mig dit i min säng. Det gick ganska snabbt ändå sen upp igen. Sen var de dags för vaginal undersökning för på natten när dom tryckte på min mage kom de ut väldigt mycket blod men även bomullstussar som någon personal glömt där nere på mig!! Och den undersökningen var Fan värre än att föda barn, låg och grät o grät... Men allt såg bra ut där.. Så nu har dom gjort allt men vetinte riktigt vad felet är. Dom fortsätter ta puls och blodtryck och pulsen är fortfarande hög men inte lika. Men är påväg åt rätt håll. Hoppas på sömn inatt!! Inte mycket sömn på 2 dygn nu. Men nu har jag min älskade prinsessa hos mig ❤ ville bara berätta för de är många som frågar. ❤ och vetinte om jag fått med allt heller.

Kommentarer:

1 Martin:

Sov så gott hela familjen. Kram på er

Kommentera här: