Nappar och nappflaskor

Nu tänkte jag skriva om napp problemen vi har.
Fram tills hon var två månader ungefär så tog hon nappen. Någon vecka tog hon den väldigt bra, när som helst på dygnet. Men bara mams nappar. Sen vände de.. Nu tar hon den inte alls. 
Stoppar man den i munnen spottar hon ut direkt eller tuggar lite på den o sen spottar. Hon suger inte på den som förut. 
Vi har testat MAM, både liten & stor storlek, både latex och silicon, nuks nappar tar hon inte alls. Sen har vi några andra nappar man fick i babyboxar och dom tar hon inte heller. 
Någon som haft samma problem men hittat en napp bebis faktiskt tar??
 
Nappflaskor förstår hon siig inte på. Hon fattar inte att hon ska suga. Mams anti colic förstår hon inte alls. Calma flaskan tar hon sådär, typ hälften kommer utanför. 
Nu har vi beställt en twistshake flaska. Men något tips på flaskor? 
 
Vill kunna pumpa ur så att Robin kan ge henne om jag behöver åka iväg. 
 
 

Kommentarer:

1 Annika:

R o M har varit exakt så med napp. Tagit den först och sen bara spottat ut. Men jag har varit ihärdig och hållt in den när jag vaggat. Även när de blivit lite äldre har jag lagt nappar på lekfilten och överallt så de "lekt" in dom själva i munnen. Philips Avant nappar är bra för de har som ett handtag de kan hålla i.
Nappflaska lärde jag R med genom att stå å vagga medan jag matade. Miriam lärde sig med BB:s flaskor, som tydligen ska vara bra. Men vet inte vad det var för märke

2 Elina:

Hej (och grattis långt i efterskott till den fina tjejen!)
Våran lilla M tar bara esskas happy-(latex)nappar eller trendy (också latex)! Dom är lite större i sugdelen tror jag.
Har du testat Medela-flaskorna? Dom är lite dyra, men är konstruerade för att efterlikna bröstet. Vi hade också problem med flaska, men jag tror hon började förstå grejen med just medela. Sen ratade ju hon flaska ändå fram tills ca 5 månaders ålder då hon helt plötsligt tog mams kolikflaska som om hon aldrig gjort annat... Man blir inte klok på dessa små!

Kommentera här: