Samsovning

Vi har samsovit sedan dag 1 och gör det än . Det är så mysigt men ibland också väldigt jobbigt. Men tanken att hon skulle sova ensam i sitt rum en hel natt får min mage att vrida sig. Skulle själv inte koppla av. Hon skulle heller inte vilja de. Vi lägger henne där när hon somnat för natten men det går alltid Max 1 timme innan hon vaknar och vill komma till våran säng.  

Sen tänker jag att hon är liten en gång i livet. En vacker dag kommer hon ens vilja sova med oss. Så får passa på! 

En annan tanke är varför ska jag och Robin sova tillsammans i samma säng, i samma rum medans Olivia, ett litet barn ska ligga ensam i ett rum, ensam i en säng ? :( 

Alla är vi olika men jag är FÖR samsovning! <3

 
 

Kommentarer:

1 Kaisa:

Alltså kul att du kommit igång med bloggandet igen! :D Jag är varken för eller emot, jag tycker man får utgå från sig själv och sin familj och göra det som känns bra och fungerar. Vi har aldrig samsovit med Lennox för hans egen säkerhet men det är så det ser ut hos oss. Men jag är heller inte redo att ha honom sova i eget rum, skulle noja mig alldeles för mycket över att han lagt sig konstigt eller sparkat av sig täcket och blivit kall, haha!

Svar: Ja absolut gör alla som dom vill :) de som funkar bäst ! Ja precis haha!!
Angelinfrejd

2 Linda Larsson :

Jag håller helt med dig! Det känns tryggast när alla sover tillsammans så vi sover med alla barnen i samma säng. Lite trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum :P

Kommentera här: