Fyra tips till bebis hud

Satt häromdagen och tipsade mitt älskade preggo Sara om hudvårdsprodukter till bebisar. 
Vad jag tycker är bäst.. 
Kan ju dela med det till er också :). 
 
Torr hud: Då anväder jag decubal, den är parfymfri och återfuktar huden jätte bra. Olivia har väldigt torr och känslig hy så jag smörjer med den minst 1 gång om dagen. Den kan användas av hela familjen.
Mot röd irriterad bebis rumpa: Inotyol absolut BÄSTA salvan ever. Smörjer där det är rött och det är bra vid nästa blöjbyte! 
När jag badar Olivia har jag i Natusans babyolja. Den är också super duper bra. Den återfuktar huden och luktar ingenting. Liberos olja är sämst, den ger utslag och lutkar illa. 
Så natusans olja i badet ! 
 
Vid eksem som i tex armveck osv, det brukar Olivia kunna få ibland så använder jag mild kortisonkräm. Då smörjer jag ca 1 vecka tills det är borta. Man ska inte bara smörja en gång då och då för det kan göra så huden blir resistent. Utan använd flitigt ca en vecka när dom får eksem. 
 
Det är mina fyra måste ha hemma tips ! :) 
Kan även tillägga att natusans amningsinlägg är dom bästa också. Alla andra jag provat har läckt igenom, men aldrig natusans. :) 

Detta är baserat på vad som funkar för mig och Olivia. 
 

Kommentera här: