Hur går nätterna?

Fick frågan hur nätterna går. Det går inte så super bra. 
Hon har tänder som stör, hon har ont, kliar och dreglar. 
Igår kväll bestämde jag att vi ska prova ge en Alvedon inför natten och se om hon sover bättre. 
Hon låg och lufta rumpan igår kväll så passade på att stoppa in en Alvedon då. 
Gick och tvättade händerna och kommer tillbaka till vardagsrummet och där ligger hon ner bajsad 😂... Så om Alvedonen hann verka eller inte vet jag inte. Men att hon sov två timmar i sin säng innan hon vaknade första gången har nog aldrig hänt så vem vet.. 

Såhär såg en del av natten ut inatt :

22:00 - 00:00 sov hon i sin säng 
01:20 vaknar hon och sätter spyor i halsen för hon legat och snuttat sen tolv. 
Då tycker hon att hon ska vara vaken för hon ligger och vrider sig till mage i sängen.. 
01:30 går jag upp och försöker få henne att somna. 
01:55 lägger jag äntligen ner henne i sin säng. 
02:00 precis lagt mig till rätta i sängen, då vaknar hon... Robins tur! 
02:09 " kan du inte bara ge henne bröstet?! " 
Nej hon är mätt... Så han byter hennes blöja och hon fortsätter skrika o vägra somna.. Så ger upp och ger bröstet. Hon får väl sätta spyorna i halsen.... 
03:40 sätter spya i halsen igen!  Varför gör hon så!? Och så vill hon ha bröstet igen.... 

De jag försöker ändra på mest just nu är snuttandet. :) 

Har även klickat hem vyssan lull tassar till sängen nu.


Kommentarer:

1 Mirre:

Vi gav också alvedon då det var som sämst, sedan smorde jag med multimum tror jag den heter en bedövande salva man kan ha på i munnen på dem, det hjälpte ju lite i alla fall. Men alvedonsuppen smälter direkt, så det ska tas upp i kroppen direkt om jag fattat/hört rätt

2 Släpp taget. följ flödet:

Men älskade envisa Olivia! Man tror ju inte hon kan vara sån där suris haha. Hon är ju alltid så glad dagtid! :) Jag hoppas verkligen tänderna slutar bråka med gullungen! <3

Svar: monstret kommer på kvällen 😂
Angelinfrejd

3 Sofia Werlin:

Här är det samma med tänderna som spökar!
Dock har multi mam mot tandsprickning hjälpt något på kvällarna.

Kommentera här: