Vårat beslut

Först och främst, tack för allas svar och åsikter ! 

Idag ringde jag våran handläggare på placeringsenheten på Västerås stad och sa som det var. 
Att jag väntar barn nr 2 och kommer gå på gravidpenning fr.om. Maj och att vi då hade tänkt att ha Olivia hemma iallfall maj-augusti men att vi helt glömt att ändra ansökningsdatum. Och varför vi inte ändrat ansökningsdatum? Jo för våran handläggare alltid sagt att vi förmodligen inte kommer att få någon plats förrän i augusti. Vi var alltså inte ett dugg förberedda på att få en plats nu. 
Hon sa att hade hon varit jag hade hon tackat nej och gjort en ny ansökan till augusti. 
Och det sa hon mycket för att skulle vi tacka ja MÅSTE Olivia gå där annars blir vi av med platsen pga platsbristen. Vi hade alltså inte fått ha henne i sommar... 
Sagt och gjort, vi har nu tackat nej och gjort en ny ansökan,tyvärr blev de en helt ny och står alltså inte i samma kö som vi gjort. Och så blev det just för att vi tackade nej till vårat första handsval. 
Nåja vi hinner ju stå i kö 5 månader ca innan augusti är här. Och får hon inte plats direkt i augusti är de inte hela världen eftersom jag ändå är hemma. 
Hade jag själv fått välja hade jag haft henne hemma hela livet! Min älskade bebis. Har sån sjuk separationsångest att jag gråter så fort jag tänker på att hon ska gå på fsk. Någon person jag inte känner ska ansvara över MITT barn! 
Jag vill ha henne hemma. 
Och många skrev att de kommer bli stressigt att skola in när vi har bebis osv. Fast nej. De kommer bli krångligare ja men hon har två föräldrar. Robin kan skola in, eller så gör jag det och tar med bebis eller så kan Robin va hemma med bebis. Allt löser sig! :) 

Min mamma hade mig hemma, jag gick aldrig på nå dagis. Jag började 6 års gruppen. Hon hade mig hemma även när min lillasyster kommit. Vet många fler som haft båda sina barn hemma. 
Det är säkert tufft. Men jag har valt att skaffa barn för att jag vill vara med dom. Jag respekterar även andras tankar och åsikter om att ha barn på fsk även fast dom är hemma. But thats not me. 
Och folk säger att de är nyttigt att dom går på fsk. Fast nej enligt mig är det inte det. Inte när hon är såhär liten. Hon och jag hittar på mycket, träffar andra barn, jag lär henne saker osv. Hon har alltid vart före och tidig i utvecklingen och det är inte tack vare fsk. :) 

Som sagt tänker och tycker alla vi olika. 
Jag hade tackat ja om jag inte var gravid såklart eftersom våra dagar e slut. 
Jag är iallfall nöjd med vårat val, det var vårat gemensamma val. Detta känns rätt i mitt mamma hjärta ❤

Kommentarer:

1 Mirre:

Vi var också hemma länge hemma med mamma, minns ej hur länge =D. Då gjorde ni helt rätt? kommer säkert ordna sig på 5mån =D

2 Kaisa:

Skönt att kommit fram till ett beslut! :)

Kommentera här: