Sova själv

Olivia har sovit med mig sedan dag 1. Mest för hennes magproblem på nätterna och det är så smidigt och bekvämt att liggamma. 
Hon sover även med mig på dagarna för hon vaknar så fort man lägger ner eller går ifrån. 
Men nu är det dags för förändring innan det är försent .
Får vänja långsamt. Så igår lyckades jag lägga ner henne i hennes säng när hon skulle sova en stund på kvällen. 
Men de höll typ 30 min max sen vaknade hon och var ledsen, det blir hon alltid när hon sover ensam. Vaknar hon med mig blir hon nästan aldrig det. 
Då tog vi upp henne, gav gröt osv fast hon var jätte trött . Provade vagga i famnen till sömns det gick inte. Så ammade och då somnade hon till slut i min famn men tog typ en timme innan hon fick djup sömnen. Då lyckades jag lägga ner henne i sin säng. 
Hon sov där 1 timme ca sen vaknade hon o grät så resten av natten sov hon hos mig. 
Man får börja smått. :) 
 
Hur har ni som samsovit vant era barn med egen säng? :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Matilda :

Vi börjadr vänja Elisa på dagtid i sängen, skulle hon sova emellan oss nu skulle hon nog inte kunna sova 😂

2 Kaisa:

Ja det gäller nog att börja vänja henne vid kortare stunder och vara glad för det lilla :) När vår kille blir ledsen när man lägger ned honom i spälsängen brukar jag sätta på lite musik eller hans speldosa så han får något att lyssna/fokusera på. Och bädda om honom så där riktigt ordentligt så han känner sig trygg. Brukar funka :)

3 ISABELLA:

Hoppas det går bra efter ett tag! :)

4 Days by Johanna:

Korta små stunder kan bli långa stunder.

Hugo sov med mig på bb den första natten, men fick sen sova i säng där, eller hos sambon för jag sov inget de 2-3 första dagarna :( Så Hugo har sovit i sin vagga/säng/ vagn från början :) Han busar bara i vår säng när vi försöker få honom sova där när inte kan somna om i sin egen säng

aftonbladet skriver om allt som är ointresse känns det som haha

5 Mirre:

Det som gick smidigt för oss var att vi hade henne i babyneste mellan oss & då vi tyckte det var dags att sova i egen säng la vi nestet där i och då var det ingen skilland, hon älskade nestet =D

6 Anna:

Vi hade sonen mellan oss i sängen i babynest de 3 första månaderna. Sedan tyckte sambon att nu får han flytta till egen säng (jag hade gärna haft kvar honom ett tag till, är ju så mysigt). Så vi flyttade hela babynestet till sängen och då gick det bra och ett tag senare tog vi bort babynestet och det gick också bra. Såklart vaknar han fortfarande ibland och vill han inte somna om eller är otröstlig så får han sova mellan oss. Bästa som finns att vakna av att någon bökar bredvid en.

7 Anonym:

När barnet är så pass liten så är det bra att låta det vara kvar hos en länge, länge, då de upplever att föräldrarna överger dem varje gång de läggs ner i sin egna säng och det är då de blir otröstliga 😕🙂

Kommentera här: