lactulos och chiapudding

Efter att vi börjat introducera mat till Olivia har hon haft svårt att bajsa. Har gått flera dagar och sen kan det komma. 
Nu har hon inte gjort det sen i måndags trots att jag inte gett någon mat alls, inte ens gröt, bara ammat ammat så de kanske kommer något. 
Även provat katrinplommonpure (enda jag gett sen i måndags).  
Så idag ringde jag bvc som sa att jag ska köpa lactulos. 
Nu har hon fått första dosen. 
Har ni erfarenhet av lactulos? 

Min rygg var bra när jag vaknade imorse. 
Så skulle jag åka o handla present till robin och lactulosen. Jag bär ju ner Olivia till parkeringen och såklart hände något i ryggen igen när jag bar. 
Så ingen promenad idag heller!!  

Nu har jag blandat ihop chiapudding som står i kylen och sväller. Aldrig smakat det förut. Men är nyttigt och bra för magen så värt en chans. Luktar jävligt gott iallafall! 
Har ni provat? 

Såhär gjorde jag: 

1 portion
Ingredienser
  • 2 dl kokosmjölk (går lika bra med mandelmjölk eller annat). 
  • 2-3 msk chiafrön
  • 0 ,5 tsk vaniljpulver
  1. Blanda alla ingredienser i en skål och låt svälla i kylskåp några timmar eller över natten.
  2. Servera med färska bär och kokosflingor. Eller det ni känner för.                                                                               Här får ni bild på gårdagens Olivia när hon var på kalas :) 

Kommentarer:

1 Anonym:

Va söt!

Svar: Tack :)
Angelinfrejd

2 Cornelia :

Ville bara säga att jag är en flitig läsare av din blogg gumman 😘 sötaste lilla Olivia, hoppas magen kommer igång snart 💙

3 Cornelia :

Ville bara säga att jag är en flitig läsare av din blogg gumman 😘 sötaste lilla Olivia, hoppas magen kommer igång snart 💙

4 Emma Engström:

Tycker chiapudding är sådär, hade faktiskt lite högre förväntningar! :)

Svar: ååh typiskt :(
Angelinfrejd

5 Mirre:

Lactulos fungerade bra på isabelle, hon är hård i magen ibland och när det är som värst har vi fått ge Microlax,men vet inte åldersgräns på den så, Men Lactulos gjorde att hon vart väldigt lös i magen efter några doseringar med det,

Sådan klänning har Isabelle med fast den vinröda varianten =D

http://nouw.com/sweetwords/har-har-det-kalasats-21571546

Svar: Hon bajsade nu ikväll 👍👍 ååh vilken fin! 😍
Angelinfrejd

6 linah:

ha en underbar helg!! <3

7 Kaisa:

Vad fin hon är 😍 hur gammal är hon? Ja det är två frallor vi har 😝

Svar: Hon blir 5 månader den 22a :)
Angelinfrejd

8 Mikaela:

Åh vilken sötnos :)

Kommentera här: