Valborg

Igår hade det gått 1 vecka sedan jag började, jag har pendlat både upp och ner över det jag vägde när jag började. Men idag när jag vägde mig hade jag gått ner mer än 0,5 kg iallfall. Jag känner på mig att jag kommer gå upp det idag eftersom det är valborg och vi ska dricka några st. Men man får väl ta o gå ner dom igen sen. För övrigt har de gått väldigt bra för att vara första veckan, har hållt mig ifrån onyttigheter bättre än förväntat.
Men ni ska få ett mattips idag också och det är min pappa som lärt mig detta recept.
För att göra havregrynsgröten lite godare och göra så de sätter fart på magen lite så gör man såhär:
2 dl mjölk
1 dl havregrynsgröt
½ näve russin
1 msk linfrön
Lite kanel och salt
och sen har jag även en liten skvätt honung för att få sötman. Man kan såklart ändra mängd på allt men det är ungefär vad jag har i min gröt. Man kan även ha i andra frön om man vill. Jag gör mitt på spisen och det går väldigt snabbt och smidigt och blir väldans gott. Servera med mjölk och ev en klick sylt eller äppelmos. (Går lika bra att servera med bär).
 

Kommentera här: