Pollen helvete

Ja vart ska man börja? Kan börja med att säga att jag har en kraftig pollen allergi, känns värre än en förkylning. Fick gå hem tidigare från jobbet idag för jag blir så trött, nästan migrän, kliande och rinnande näsa/ögon, svårt att andas m.m. Och detta gör också att jag inte kan träna mycket så får lägga ner mest tid på kosten tills pollen säsongen är över, i alla fall det värsta. Ska dela med mig av några mattips. Det ena är tonfisk röra, super enkelt och sjukligt gott. Jag brukar ta det på finn crisp eller äta som det är. Jag brukar göra det på gräslök, rödlök, creme fraiche, majonnäs & tonfisk. Sen brukar jag äta ägg och en kopp te till det.
Man kan även äta makrill i tomatsås, också enkelt och gott. Till middag idag åt jag grillad lax med grönsaker och sås. Man kan grilla mycket och blir super gott att grilla fisk och även kyckling.
Igår kväll blev jag såklart sugen på allt eftersom det var första kvällen. Jag tog några ostskivor, salami, vindruvor och lite te. Man får ta sånt som kan stilla suget och inte är alltför onyttigt.
Och jag är så avundsjuk på alla som ligger i det sköna vårvädret och solar och blir bruna. Jag kan inte det för jag inte kan va ute för mycket när det är pollen, eller så jobbar man eller så är solen inte på balkongen. Så jag tog mig en fusk solning idag, vill ju inte va blekast av alla i sommar ;)
 

Kommentarer:

1 Anne:

Hahaha blekast kommer jag va som inte kan sola solarium och inte va ute pga pollen ;)


Bra att du börjat blogga mattips igen då kan jag spara på mig en massa tills jag ska ta tag i livet igen ;)

Svar: Anne, kan inte sola solarium? Är det för magen, du vet vad? ;) Va kul att du sparar på dig mina tips ;)
Angelin Frejd

2 Anne:

Japp man ska undvika solarium under den perioden pga massa anledningar egentligen ska jag undvika stark sol ute med och smörja mig rejält.. Glömde dock det på jobbet och har bränt bröstet =/

Kommentera här: