Svar på fråga

Igår fick jag en fråga: Alltså hur gjorde du?! :O Och hur lång tid tog det ungefär för dig att gå ner så mkt? Jag tycker det är jätte kul att få frågor och svarar mer än gärna på dom. Då när jag gick ner 8 kg (på 2-3 mån) för ca 1,5 år sen så ändrade jag i princip bara kosten. Tog bort alla kolhydrater och allt socker. Om jag tränade så tog jag bara promenader eller tränade hemma. Hemmaträningen bestod av olika styrketräningar såsom situps, squats, armhävningar, knäböj, höftlyft, plankan osv osv. Zumba kan jag rekommendera som konditionsträning hemma som även är lite styrketräning. Även Tabata träning. Mer än så gjorde jag inte. I dagens läge är jag lite sämre på kost delen men bättre på träningen. Jag har skurit ner på kolhydrater och socker och tar längre promenader än förut. Men jag ska träna mer, kanske börja simma och sen även dra ner ännu mer på onyttigheter i kosten. Hoppas du fick det svar du sökte. Hoppas på fler frågor ! =)

Kommentarer:

1 Diana:

Skit bra ju! :) men var det jobbit i början att skära ner på alla onyttigheter? Och några tips om man har en sambo som älskar chips i dricka? :p

Kommentera här: